FAQ voor vertoners en leerkrachten

Jouw vraag niet gevonden of niet tevreden met het antwoord?

Boekingstool

Wat is de boekingstool?

De boekingstool is de tool waarin vertoners, bibliotheken, jeugdwerkers, leerkrachten,... ons aanbod bestaande uit films, workshops, installaties & vormingen boeken. Deze boekingen worden verder opgevolgd in de boekingstool.

Aanvragen door leerkrachten voor filmvertoningen op locatie (cinema, cultuurcentrum,...) worden volledig afgehandeld via mail.

Waar vind ik de boekingstool?

Je vindt hem door op jeugdfilm.be rechtsboven te klikken op ‘programmeren en boeken’ en vervolgens 'naar de boekingstool' te klikken. Je kan ook rechtstreeks surfen naar boekingstool.jeugdfilm.be.

Op elke webpagina van ons aanbod vind je een rechtstreekse link waarmee je dat specifieke product kunt boeken.

Moet ik mij registreren? En hoe doe ik dat?

Je kan films, workshops en andere zaken toevoegen aan je winkelmandje zonder in te loggen.

Om een boeking af te werken, moet je je wel registreren.

Hoe pas ik mijn accountgegevens aan?

Je kan al je gegevens zelf beheren in de boekingstool. Klik rechtsboven op 'Mijn account' en dan op jouw naam in het dropdownmenu. Daar kan je onder andere juiste facturatiegegevens ingeven.

Meer info over hoe je dat doet, vind je in deze tutorial over je accountgegevens.

Hoe lang op voorhand moet ik boeken?

Voor film kan je tot 2 weken voor de vertoning boeken. Wil je last minute nog een filmvertoning boeken? Mail dan naar boekingen@jeugdfilm.be. We kijken of dit nog mogelijk is.

Voor workshops, installaties en vormingen vragen we om tijdig te reserveren. Ons workshopmateriaal is beperkt dus wees er snel bij.

Je kan een boeking maken van zodra je de datum en locatie kent. Je maakt de boeking in de boekingstool. Nadien checken we of dit mogelijk is qua materiaal en begeleiding en bevestigen we zo snel mogelijk de aanvraag.

Waar vind ik een overzicht van mijn huidige boekingen?

Op onze boekingstool kan je na inloggen al je huidige boekingen terugvinden. In deze tutorial over het boekingsoverzicht zie je waar je dit overzicht kan terugvinden en hoe je alle details raadpleegt.

Aanvragen van leerkrachten om een film op locatie te zien, worden niet in de boekingstool, maar via mail behandeld.

Welke verschillende statussen kan een boeking hebben?

Een boeking die door jou werd gemaakt, kan verschillende statussen hebben.

  • In afwachting:

Wij moeten nog even bekijken of de boeking volledig is en of die bevestigd kan worden.

  • Jouw goedkeuring nodig:

We hebben een boeking gemaakt of vervolledigd voor jou, maar de boeking heeft nog jouw goedkeuring nodig.

Let op. In deze fase reserveren we het materiaal nog niet. Gelieve dus zo snel mogelijk te bevestigen zodat we al het materiaal voor jullie kunnen blokkeren en (indien nodig) een geschikte begeleider zoeken.

  • Bevestigd:

De boeking is volledig in orde.

  • Afgekeurd:

Het boekingsvoorstel dat wij voor jou maakten, werd door jou afgekeurd. We contacteren je.

De boeking die je maakte, maar die nog door ons bevestigd moest worden, werd door ons afgekeurd. We contacteren je met meer uitleg.

  • Gefactureerd:

Voor deze boeking ontving je reeds een factuur.

  • Geannuleerd:

De boeking werd geannuleerd. In dat geval zijn onze annulatieregels van toepassing.

Waarom worden sommige boekingen meteen bevestigd en andere niet?

Volgende boekingen worden niet automatisch bevestigd:

  • Boekingen van films die aangevraagd worden binnen de 7 dagen voor vertoning, hebben onze bevestiging nodig. We bekijken of dit nog mogelijk is.
  • Boekingen van films die niet onze standaardtarieven volgen, moeten eerst door ons vervolledigd worden. Vervolgens keur jij de boeking met juiste tarieven goed.
  • Boekingen van workshops, installaties en vormingen checken we eerst of dit nog mogelijk is qua materiaal en begeleiding en bevestigen we zo snel mogelijk.

Kan ik een contract of bevestiging van mijn boeking krijgen?

We werken niet meer met contracten of boekingsbevestigingen die ondertekend moeten worden.

Wanneer je een boeking doorgeeft, ga je op het einde van het boekingsproces akkoord met onze voorwaarden. Op dat moment krijg je ook een mail met een link naar de pagina waarop alle details van je boeking staan.

Indien je voor de administratie een bevestiging of contract nodig hebt, kan je die pagina printen door het gebruik van de toetsencombinatie “ctrl + p”.

Kan ik de boekingen van mijn collega opvolgen?

In het overzicht van alle boekingen in de boekingstool vind je niet alleen jouw eigen boekingen terug, maar ook die van jouw collega’s. Zo kan je binnen eenzelfde organisatie alle boekingen vlot opvolgen.

Moet ik een link naar onze ticketing toevoegen?

Dit is niet verplicht, maar we raden het wel aan. Wanneer een boeking bevestigd is, kan je op de detailpagina van de boeking een rechtstreekse link toevoegen. Deze verschijnt dan in onze kalender en op de productpagina. Op die manier gidsen we het publiek rechtstreeks naar jouw activiteit.

Films aanvragen als leerkracht

Kan ik een film bekijken op locatie?

Jazeker! Een film bekijken bij een bioscoop of cultuurcentrum uit het JEF met de klas-netwerk is een garantie op de beste filmervaring.

Je kiest daarbij een film uit het JEF met de klas-aanbod. Op de webpagina van elke film vind je een “Film bekijken”-knop. Je kiest om de film te boeken op een van de JEF locaties. Vervolgens geef je nog enkele gegevens door waarmee wij aan de slag gaan om de vertoning mogelijk te maken.

Er zijn ook cultuurcentra die een vaste programmatie aanbieden. In dat geval kan je op een door hen vooropgesteld moment gaan kijken naar één van onze films, eventueel samen met andere klassen. Raadpleeg de schoolprogrammatie van het cultuurcentrum in jouw buurt.

In beide gevallen zorgt de locatie ervoor dat de film klaar staat om in optimale omstandigheden te bekijken. De locatie factureert daarvoor een prijs per leerling aan de school.

Kan ik een film bekijken op school?

Wij verkiezen uiteraard een filmvertoning in de cinema, maar we begrijpen dat dat niet altijd mogelijk is. Wil je een film vertonen in de klas? Neem dan rechtstreeks contact op met ons via boekingen@jeugdfilm.be. Wij zien of het mogelijk is om de rechten te regelen en jullie - indien nodig - een link of DVD van de film te bezorgen.

Krijg je niet genoeg van film? Start je eigen FilmClub en vertoon buiten de lesuren films aan jonge filmfans.

Hoeveel kost een film die we op school vertonen?

Het standaardtarief voor een film op school bedraagt €1,5 per leerling, met een minimumgarantie van €75. Afhankelijk van de filmdistributeur zijn er afwijkende tarieven.

Deze bedragen zijn exclusief 6% btw.

Betaling aan Sabam is verplicht voor elke vertoning buiten het klaslokaal. Dit kan je rechtstreeks zelf met Sabam regelen, of wij kunnen dit voor jou regelen voor €8,53 (exclusief 6% btw) per vertoning.

Welke films kan ik aanvragen bij JEF?

Je kan bij JEF alle films uit ons aanbod aanvragen. Klik op de “Film bekijken”-knop en vervolgens op "Vraag film aan"-knop. Deze knop leidt je naar het juiste aanvraagformulier.

Wanneer is een boeking helemaal in orde?

Aanvragen voor filmvertoningen op locatie (cinema, cultuurcentrum,...) worden volledig afgehandeld via mail door de locatie. De aanvraag is dus volledig indien je van hen een bevestiging per mail kreeg.

Kan ik films aanvragen die niet op jullie website staan?

Bij ons kan je enkel terecht voor alle films. Indien je een andere film wil vertonen, kan je terecht bij andere organisaties zoals Bevrijdingsfilms.

Films boeken als vertoner

Hoe maak ik een nieuwe boeking?

  1. Vanuit de website maak je een boeking via volgende stappen.
    • Surf naar het juiste product.
    • Klik rechts op de pagina op 'Boek deze film op mijn locatie' (voor vertoners) of 'Film aanvragen' (voor leerkrachten).
    • Vul de gevraagde informatie in.
    • Bevestig je volledige bestelling.
  2. Vanuit de boekingstool maak je een boeking via volgende stappen.
    • Via ‘mijn account’ klik je op ‘mijn boekingen’.
    • Op de pagina ‘mijn boekingen’ kan je in de zoekbalk rechtstreeks titels toevoegen aan je winkelmandje.
    • Vul de gevraagde informatie in.
    • Bevestig je volledige bestelling.

Wat zijn de tarieven voor filmvertoningen?

Voor de meeste films volgen we onderstaande standaardtarieven:

Film bij release (1ste circuit)50 % van netto box office
Minimum Garantie€150
Film < 1 jaar na release45 % van netto box office*
Minimum Garantie€150 voor DCP / €75 voor dvd**
Film > 1 jaar na release35 % van netto box office*
Minimum Garantie€150 voor DCP / €75 voor dvd**
Extra's (optioneel)
Lesmateriaalgratis te downloaden
SABAM€8,53 / vertoning

Alle bedragen zijn exclusief 6% btw

** per boeking

* indien gratis vertoning of bij lage ticketprijs wordt het minimumtarief van €1,5 per bezoeker toegepast

voorbeeld: 80 toeschouwers met een ticketprijs van €3,5 voor een vertoning op dvd

80 x €3,5 = €280

film <1 jaar na release, 45% = €126

film >1 jaar na release, 35% = €98 --> het minimumtarief van €1,5 per toeschouwer wordt toegepast = €120

Via onze prijssimulator kan je berekenen hoeveel een vertoning zal kosten.

Sommige films kunnen afwijken van de standaardtarieven. Wanneer je deze films boekt via onze website, zal de afwijkende prijs vermeld staan of zie je bij “custom pricing” vermeld staan. In dit laatste geval wordt de prijs later doorgegeven door een van onze medewerkers zodat je ze nog kan goedkeuren (of afwijzen) alvorens de boeking definitief wordt gemaakt.

Bepaalde jeugdfilms in ons aanbod kunnen niet via ons geboekt worden, maar enkel rechtstreeks bij de distributeur. Dat wordt duidelijk vermeld wanneer je op “Boek deze film op mijn locatie” klikt.

Hoe en wanneer moet ik SABAM betalen?

Je kan SABAM rechtstreeks regelen of via JEF. Wanneer een schoolvertoning plaatsvindt tijdens de lesuren én in de leslokalen, moet je geen SABAM betalen. Indien de schoolvertoning plaatsvindt op een andere locatie of buiten de schooluren moet je wel SABAM betalen.

Wat doe ik als ik de locatie en/of het uur van mijn boeking nog niet zeker weet?

Het uur is niet verplicht voor filmvertoningen. Je kan dit veld leeglaten.

Wat is bruto box office en netto box office?

De bruto box office is het totale bedrag dat er met de verkoop van bioscoopkaartjes verdiend wordt, dus het aantal bezoekers x de verschillende ticketprijzen.

De netto box office is de bruto box office verminderd met btw en eventuele stadstaksen voor bioscopen.

De kostprijs van een filmvertoning wordt meestal berekend op basis van de netto box office. Er wordt een percentage afgesproken dat betaald moet worden.

Voor vertoningen waar geen inkom of slechts een minimale inkom gevraagd wordt, gelden minimumgaranties.

Wanneer is een boeking helemaal in orde?

Wanneer je een boeking maakt in onze boekingstool, verschijnt deze in het overzicht van al jouw boekingen. Daar kan je boeking per boeking de status controleren. Wanneer deze op “bevestigd” staat, is de boeking in orde.

Wat gebeurt er bij het annuleren van een film?

Bij annulering van filmvertoningen vanaf 14 kalenderdagen voor aanvang van de vertoning of minder wordt de minimumgarantie aangerekend. Annulering van filmvertoningen meer dan 15 kalenderdagen voor aanvang van de vertoning zijn kosteloos.

Wanneer en hoe wordt de film geleverd?

Films worden ten laatste 1 week voor de vertoning verstuurd. Indien een film verstuurd wordt via TNT, ontvang je hierover bericht en vind je het trackingnummer terug op de detailpagina van de boeking. Indien de film verstuurd wordt via Gofilex vind je de datum van verzending terug.

Kan ik films boeken die niet op jullie website staan?

Bij ons kan je enkel terecht voor alle films binnen ons aanbod. Indien je een andere film wilt vertonen, kan je terecht bij andere organisaties zoals Bevrijdingsfilms.

Wanneer moet ik welke cijfers doorgeven?

De dag na de filmvertoning, workshop, vorming of installatie, ontvang je een mail met de vraag om het exacte aantal deelnemers/bezoekers (betalend en gratis) en, voor filmvertoningen, de box office door te geven. Elke week krijg je van ons een herinneringsmail, en we verwachten dat je deze cijfers ten laatste 3 weken na de vertoning invoert.

Cinema’s die borderellen via hun eigen systeem aan ons bezorgen, moeten deze cijfers niet in de boekingstool invullen en zullen deze mails dus niet ontvangen.

Wat als we de dvd kwijtraken?

Bij verlies van een dvd rekenen we een vergoeding van € 10 aan.

Lesmateriaal downloaden

Waar kan ik het lesmateriaal downloaden?

Het lesmateriaal kan je downloaden onderaan de filmpagina’s in onze catalogus of rechtstreeks op de pagina met lesmateriaal.

Ben je een vertoner? We vragen je om de link op de filmpagina van onze website naar de leerkrachten en scholen te versturen, zodat zij zelf de lesmappen kunnen downloaden. Dat maakt het proces om lesmateriaal te versturen een stuk eenvoudiger en het staat leerkrachten ook toe om ons rechtstreeks feedback te sturen, met het oog op verdere kwaliteitsverbetering in de toekomst.

Waar vind ik de introfilm?

Je kan de introfilm downloaden onderaan de filmpagina’s in onze catalogus of rechtstreeks op de pagina met lesmateriaal.

Workshops & vormingen boeken

Kan ik een workshop of vorming boeken?

JEF komt graag naar je toe. Je kan bij JEF alle workshops en vormingen aanvragen via de website bij het Met de klas-aanbod en programmeren en boeken Bij elke workshop of vorming staat een “Workshop aanvragen”-knop. Deze knop leidt je naar de boekingstool.

Langs deze weg bevragen we een aantal praktische details: zoals de exacte locatie, uren, deelnemersinfo, facturatiegegevens... Nadien checken we of dit nog mogelijk is qua materiaal en begeleiding en bevestigen we zo snel mogelijk de aanvraag.

Plan zoveel mogelijk aansluitende en volledige dagen. Hou rekening met een middagpauze voor de begeleider bij opeenvolgende workshops. We rekenen minstens 30 minuten tussen twee aansluitende workshops.

Hoe boek ik een workshop of vorming?

  1. Vanuit de website maak je een boeking via volgende stappen:
    • Surf naar het juiste product.
    • Klik op de knop 'workshop aanvragen'. (of voor vormingen)
    • Vul de gevraagde informatie in.
    • Bevestig je volledige bestelling.
  2. Vanuit de boekingstool maak je een boeking via volgende stappen:
    • Je kan in de zoekbalk bovenaan rechtstreeks gewenste product zoeken om te toevoegen aan je winkelmandje.
    • Vul de gevraagde informatie in.
    • Bevestig je volledige bestelling.

Wanneer is een boeking helemaal in orde?

Wanneer je een boeking maakt in onze boekingstool, verschijnt deze in het overzicht ‘Mijn boekingen’. Daar kan je boeking per boeking de status controleren. Wanneer deze op “bevestigd” staat, is de boeking in orde.

Waar vindt de workshop of vorming plaats?

Wij komen naar jou toe. Over de dag en het tijdstip gaan we in overleg op basis van jullie voorkeur en onze beschikbaarheden.

We gaan er standaard vanuit dat de activiteit steeds op één locatie doorgaat.

Wat is de duur van een workshop of vorming?

We tellen in dagdelen. Een dagdeel is een halve dag waarbij één workshopbegeleider een vast aantal deelnemers coacht.

Afhankelijk van het type workshop kan de duur van het dagdeel verschillen. Voor de meeste workshops duurt een dagdeel min. 2 uur en max. 3,5 uur (inclusief pauzes). Voor kleuterworkshops is de duur max. 1,5 uur.

Wat doe ik als ik de locatie en/of het uur van mijn boeking nog niet zeker weet?

Indien je als organisatie (zoals een cultuurcentrum) een workshop organiseert op een andere locatie (zoals een school), en je deze nog niet weet, kan je voorlopig de locatie van de organisatie nemen en dit in het veld "opmerking" melden. Je kan dan later via mail (meerdanfilm@jeugdfilm.be) de exacte locatie en/of uren doorgeven.

Wat is het aantal deelnemers aan de workshop of vorming?

Om de kwaliteit van de workshop en vorming te garanderen, vragen we je om het max. aantal deelnemers te respecteren. Dat aantal vind je op elke workshop/vorming-pagina.

Het minimum aantal deelnemers is 4. Indien er minder deelnemers zijn, dan annuleren we en zijn de annulatievoorwaarden van kracht.

Wat moet ik als aanvrager voorzien voor een workshop of vorming?

In de technische fiches lees je wat je moet voorzien bij een workshop of vorming.

Wat kost een workshop of vorming?

workshop: €230/dagdeel*
vorming: €345/dagdeel*

Deze prijs is inclusief:

  • ontwikkelingskost
  • materiaalkost
  • begeleider
  • transport van materiaal
  • verplaatsingskosten van de begeleider

Er moet geen extra btw op de factuur betaald worden. Deze activiteiten zijn vrijgesteld van btw volgens artikel 44 van het btw wetboek.

*Een dagdeel bedraagt max. 3 uur.

Wanneer weet ik welke begeleider de workshop of vorming geeft? En wanneer mogen we hem/haar verwachten?

Ten laatste twee weken voorafgaand aan de workshop/vorming krijg je de naam en contactgegevens van de workshopbegeleider bezorgd per mail. Ook in de boekingstool kan je deze informatie raadplegen.

Ongeveer een half uur voor de workshop van start gaat, mag je de begeleider op locatie verwachten.

Wanneer en hoe moet ik welke extra informatie doorgeven?

Twee weken voorafgaand aan de workshop of vorming ontvang je een mail met de vraag om het max. aantal deelnemers en de min. en max. leeftijd van de deelnemers aan te passen indien die gewijzigd zouden zijn sinds de oorspronkelijke boeking. Zo kan de workshopbegeleider hiermee rekening houden bij de voorbereiding.

Het minimum aantal deelnemers voor een workshop is 4. Indien er minder deelnemers zijn, dan annuleren we de workshop en zijn de annulatievoorwaarden van kracht.

Het max. aantal deelnemers vind je op de webpagina.

Gelieve bij aanvang van een workshop de aanwezigheidslijst aan de workshopbegeleider te bezorgen. De begeleider heeft een template mee, die kan worden ingevuld door de leerkracht of locatieverantwoordelijk. Als het niet mogelijk is om dit in te vullen tijdens de workshop, vragen we nadien de aanwezigheden op. De gegevens die we nodig hebben van de deelnemers zijn: naam, voornaam, geboortedatum, postcode. Bij de vorming is een aanwezigheidslijst niet nodig.

Na de vorming wordt er gevraagd naar het effectieve aantal deelnemers. Je mag het totale aantal doorgeven. Of het gaat om betalende of gratis deelnemers is voor de workshops, vormingen en installaties van geen belang.

Wanneer en hoe wordt het materiaal geleverd?

Onze chauffeur levert vooraf het materiaal voor workshops, installaties en vormingen. Om een concrete timing af te spreken, neemt hij voorafgaand contact op met de contactpersoon die in de boeking staat vermeld. Zijn/haar aanwezigheid is belangrijk om het materiaal in ontvangst te nemen en het mee naar de juiste plaats te brengen. Zorg ervoor dat het materiaal veilig kan worden opgeborgen.

Gelieve de chauffeur op de hoogte te stellen indien er beperkte bereikbaarheid geldt (LEZ, … ).

Hoe kan ik de resultaten van de workshops bekijken?

Tijdens de JEF workshops gaan de kinderen actief aan de slag en experimenteren ze met het medium film. Voor sommige workshops bezorgen we nadien per mail een link naar de workshopresultaten.

Omwille van privacyredenen bezorgen we de resultaten van workshops enkel aan de aanvrager van de workshop. De link naar de resultaten wordt aan je boekingspagina toegevoegd en je wordt hiervan per mail op de hoogte gesteld. We verwachten dat jij het resultaat verder onder de deelnemers zal verspreiden. De resultaten zijn enkel toegankelijk via een link die een maand beschikbaar blijft en nadien wordt verwijderd. De aanvrager is verantwoordelijk voor eventuele toestemming van deelnemers/ouders voor het publiceren/delen van de resultaten

Wanneer je de link hebt ontvangen, kan je de workshopresultaten zo downloaden:

Klik op de link. Een Google Drive-map wordt geopend in je browser.

  • Als je bent ingelogd op een Google-account: Selecteer de bestanden die je wil downloaden. Klik met je rechtermuisknop op de geselecteerde bestanden en kies voor de optie “download”.
  • Als je niet bent ingelogd op een Google-account: Klik op “alles downloaden” als je de volledige inhoud wil downloaden of op een van de bestanden als je een afzonderlijk bestand wil downloaden.

Contacteer meerdanfilm@jeugdfilm.be als iets niet lukt. Dan bezorgen we je de resultaten op een andere manier.

Wat gebeurt er bij het annuleren van een workshop of vorming?

  • Bij annulering binnen 60 kalenderdagen voor aanvang van de workshop wordt 10% van de totale prijs aangerekend.
  • Bij annulering binnen 30 kalenderdagen voor aanvang van de workshop wordt 25% van de totale prijs aangerekend.
  • Bij annulering binnen 14 kalenderdagen voor aanvang van de workshop wordt 50% van de totale prijs aangerekend.
  • Bij annulering binnen 7 werkdagen voor aanvang van de workshop rekenen we de volledige kostprijs aan.

Installaties boeken

Kan ik een installatie boeken?

Je kan bij JEF alle installaties aanvragen via de website bij het Programmeren en Boeken, staat er bij elke installatie “Installatie aanvragen”-knop. Deze knop leidt je naar de boekingstool. Langs deze weg bevragen we een aantal praktische details: zoals locatie, uren, deelnemersinfo, facturatiegegevens... Nadien checken we of dit nog mogelijk is qua materiaal en begeleiding en bevestigen we zo snel mogelijk de aanvraag.

Hoe boek ik een installatie?

  1. Vanuit de website maak je een boeking via volgende stappen:
    • Surf naar het juiste product.
    • Bij de gewenste installatie klik je rechts op de pagina op 'Installatie aanvragen'
    • Vul de gevraagde informatie in.
    • Bevestig je volledige bestelling.
  2. Vanuit de boekingstool maak je een boeking via volgende stappen:
    • Je kan in de zoekbalk bovenaan rechtstreeks gewenste product zoeken om te toevoegen aan je winkelmandje.
    • Vul de gevraagde informatie in.
    • Bevestig je volledige bestelling.

Wat doe ik als ik de locatie en/of het uur van mijn boeking nog niet zeker weet?

Gelieve de uren zo correct mogelijk in te geven.

Indien je als organisatie (zoals een cultuurcentrum) een installatie organiseert op een andere locatie, en je deze nog niet weet, kan je voorlopig de locatie van de organisatie nemen en dit in het veld "opmerking" melden. Je kan dan later via mail (meerdanfilm@jeugdfilm.be) de exacte locatie doorgeven.

Wat kost een installatie?

  • 1. installaties met begeleider
    • Mashup tafel:€460/dag
    • Stop motion: €460/dag
    • Gamelab: €460/dag
    • Virtual reality: €575/dag

Een dag telt twee aansluitende dagdelen met telkens min. 0,5 uur en max. 3 uur.

Volumekorting

  • Vanaf twee aansluitende dagen met dezelfde installatie op dezelfde locatie krijg je 10% korting.
  • Vanaf drie aansluitende dagen met dezelfde installatie op dezelfde locatie krijg je 20% korting.
  • Vanaf vier en meer aansluitende dagen met dezelfde installatie op dezelfde locatie krijg je 30% korting.

Deze prijs is inclusief:

  • ontwikkelingskost
  • materiaalkost
  • begeleider
  • transport van materiaal
  • verplaatsingskosten van de begeleider

Er moet geen extra btw op de factuur betaald worden. Deze activiteiten zijn vrijgesteld van btw volgens artikel 44 van het btw wetboek.

Wanneer is een boeking helemaal in orde?

Wanneer je een boeking maakt in onze boekingstool, verschijnt deze in het overzicht van al jouw boekingen. Daar kan je boeking per boeking de status controleren. Wanneer deze op “bevestigd” staat, is de boeking volledig.

Wat moet ik als aanvrager voorzien bij een installatie?

In de technische fiches lees je wat je dient te voorzien bij het boeken van een installatie.

Wanneer en hoe wordt het materiaal geleverd?

Onze chauffeur levert vooraf het materiaal voor workshops, installaties en vormingen. Om een concrete timing af te spreken, neemt hij voorafgaand nog contact op met de contactpersoon ter plaatse die in de boeking staat vermeld. Gelieve deze persoon op voorhand te verwittigen. Zijn/haar aanwezigheid is belangrijk om het materiaal in ontvangst te nemen en het mee naar de juiste plaats te brengen. Zorg ervoor dat het materiaal veilig kan worden opgeborgen.

Gelieve de chauffeur op de hoogte te stellen indien er beperkte bereikbaarheid geldt (LEZ, … ).

Wat gebeurt er bij het annuleren van een installatie?

  • Bij annulering binnen 60 kalenderdagen voor aanvang van de installatie wordt 10% van de totale prijs aangerekend.
  • Bij annulering binnen 30 kalenderdagen voor aanvang van de installatie wordt 25% van de totale prijs aangerekend.
  • Bij annulering binnen 14 kalenderdagen voor aanvang van de installatie wordt 50% van de totale prijs aangerekend.
  • Bij annulering binnen 7 werkdagen voor aanvang van de installatie rekenen we de volledige kostprijs aan.

Promomateriaal bij het aanbod

Waar vind ik beeldmateriaal en teksten van het aanbod?

Film: Teksten over films kan je kopiëren van de filmpagina. Beeldmateriaal zoals filmstills en poster kan je downloaden vanaf de filmpagina onder "downloads".

Meer dan film:

Teksten over workshops, vormingen en installaties kan je kopiëren van de detailpagina op de website. Het beeldmateriaal kan je ook downloaden vanaf deze pagina onder ‘Downloads’.

Hoe vraag ik promomateriaal van films aan?

Bij de meeste JEF-films is er promotiemateriaal (affiches, flyers of gadgets) beschikbaar. Indien je hierin geïnteresseerd bent, duid je dat aan tijdens het maken van de boeking “promotiemateriaal gewenst”. We sturen het materiaal naar je op zolang de voorraad strekt.

Bij sommige films bieden we ook knutselmateriaal aan. Dat kan je downloaden onderaan op de filmpagina.

Algemene info JEF

Wat zijn de algemene voorwaarden?

Wat zijn de facturatiegegevens van JEF?

JEF vzw

Timmerwerfstraat 40

2000 Antwerpen

België

BE 0444.010.174

BE09 0012 1722 9657